هدلایت دنا و زنون دنا

هدلایت دنا و زنون دنا

همانطور که می‌دانید چراغ‌های جلو یا همان هدلایت همان Head Lights وظیفه روشنایی جلوی ماشین شما را در راه ها و معابر تاریک دارند. حالا بیایین تا انواع لامپ‌ها ، هدلایت و زنون و تکنولوژی موجود برای این هدلایت ها را بررسی کنیم. یادتون باشه هدلایت و زنون از آپشن های ضروری این خودرو هست.

۱- هالوژن: همون لامپ ها معمولی هستند که روی اکثر ماشینا هست و هممون میشناسیمش . در واقع یک رشته تنگستن توی یک حبابه که گاز هالوژن داخلش هست.

مزایای لامپ هالوژن : ساده و ارزان قیمت‌اند؛ یک لامپ هالوژنی تحت شرایط متوسط حدود ۱۰۰۰ ساعت طول عمر دارند؛ هزینه جایگزینی این لامپ‌ها هم نسبت به سایر لامپ‌ها کمتر است.

معایب: مصرف نسبتا بالا و راندمان کم؛ حساسیت نسبت به برخی مواد.

۲- چراغ های زنونHID: در این نوع لامپ‌ها مخلوطی از فلزات کم‌یاب و گاز‌های نجیب گداخته ‌می‌شوند تا نور سفید درخشانی را ساطع کنند. این لامپ‌ها حدود ۲ تا ۳ برابر هالوژن‌ها نوردهی دارند و نور خیره‌کننده آن‌ها ممکن است برای سایر رانندگان آزاردهنده باشد. با وجود نور بالا، این لامپ‌ها مصرف زیادی ندارند و عموما توان مصرفی ۳۵ وات را روی بسته‌بندی‌هایشان به رخ رقبا می‌کشند و تا ۲۰۰۰ ساعت عملکرد مطلوبی ارائه می‌دهند.

چراغ های HID در خودروها حاوی گاز زنون هستند به همین خاطر به آنها لامپ‌های زنون نیز گفته می‌شود.

مزایا ی زنون : راندمان بالا و مصرف کم، طول عمر بالا، نوردهی بالا

معایب زنون: هزینه بالاتر، نیاز به چند ثانیه زمان تا رسیدن به حداکثر نوردهی، ایجاد مشکل برای خودروهای روبرویی (به سبب نور بسیار قوی)، حاوی مواد خطرناک می‌توانند باشند.

۳- چراغ LED: دیودهای نوری LED به سبب مصرف کم امروزه کاربرد بسیاری پیدا کرده‌‌اند. خودروسازان هم به علت کوچکی این دیودها به آن‌ها علاقه‌مند شده‌اند. چرا که هر نوع چیدمانی که دلخواه طراح باشد توسط LEDها به واقعیت خواهد پیوست. LEDها در یک میلیونیم ثانیه به اوج نوردهی می‌رسند در حالیکه لامپ‌های تنگستنی این کار را در نیم‌ثانیه به انجام می‌رسانند. گفته می‌شود که وقتی LEDها در چراغ‌های ترمز استفاده می‌شوند سرعت عکس‌العمل سایر استفاده کنندگان از راه را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهند. برخی سازندگان این لامپ‌ها ادعا می‌کنند که طول عمر این لامپ‌ها ۱۵۰۰۰ ساعت است.

مزایا: اندازه ریز و انعطاف پذیری در طراحی، مصرف کم، طول عمر بالا

معایب: قیمت بالا، ایجاد گرما توسط مجموعه نصب شده برای لامپ که البته با به لطف تکنولوژی جدید سیستم خنک کننده روی اونا نصب میشه.

حتما اخیرا اسم هدلایت دنا به گوشتون خورده ، اما هد لایت دنا دقیقا چیه ؟ ال ای دی هدلایت نسل جدید سیستم روشنایی خودرو هستش که مثل زنون نور خیلی بیشتری نسبت به لامپ های هالوژن ( لامپ های قدیمی ) داره اما چون برعکس لامپ های زنون درون این لامپ ها ازگاز استفاده نمیشه ، احتیاج به شارژ نداره.. هدلایت خودرو دنا چیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی نیازه که همه حتی ماشین های ما هم بروز بشن چرا چون تو تولید کالاهای جدید تکنولوژی جدیدتری بکار رفته و بصرفه ترند! درمورد هد لایت ال ای دی میشه اینو نسل بالاتر زنون دونست . مزیت اصلی هدلایت دنا سرعت شارژه چون اصلا سرعت شارژ نداره مثل فلاش دوربین عکاسی البته ممتد عمل میکنه.

ویژگی های هدلایت دنا ال ای دی

روشن شدن سریع و بدون نیاز به گرم شدن (به همین دلیل برای نور بالا متاسب تر از زنون است)

نصب آسان

بدون ایجاد عیب و ارور در سیستم ECU خودرو.

نور هدلایت دنا به راحتی میتونه با بهترین لامپ ها زنون دنا رقابت کنه . هدلایت دنا همچنین برای همه انواع پایه لامپ ها موجود است. برای دریافت قیمت هدلایت دنا و زنون دنا با بچه های فروش تماس بگیرین.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *